Menu

Blog

Activități care stimulează cunoașterea senzorială

La Aletheea, în luna ianuarie activitățile de la clasa pregătitoare Iulia Hașdeu au încurajat descoperirea mediului înconjurător prin intermediul simțurilor. Pentru că învățarea autentică izvorăște din curiozitate, am avut în clasă, timp de câteva zile, un mulaj al corpului uman, iar cărțile despre simțuri și organe au fost și ele la îndemână, așteptând să fie

Citește articolul

La Aletheea, martie e luna iubirii!

E șase dimineața. Un grup mare pornește în alergare spre munte. Îmi place să alerg. Îmi place și băiatul acela subțirel. Ce-ar fi să mă iau după el? De fapt, să alerg pe lângă el… Deocamdată nu m-a băgat nimeni în seamă. Sunt cu toții oameni foarte ocupați: unii cu alergatul, alții cu organizatul, alții

Citește articolul

Despre Aletheea la emisiunea Art Cultura de la RFI

Fondatoarea școlii, Mona Musat și directorul educațional, Mihai Stamatescu au vorbit la RFI la emisiunea Art Cultura despre filosofia educațională unică a școlii construită pe curricula națională, pornind de la valorile clasice universale – Adevăr, Frumos, Bine și Libertate. Ei au explicat cum abordarea integrată, transdisciplinară a învățării conturează caracterul copiilor pentru a deveni adulți fericiți. Și

Citește articolul

Vrem o școală ca afară…

Episodul 1 Elevul, profesorul și mediul de învățare Da. Asta spun multe voci: Vrem o școală ca afară! Așa și? Cum traducem dorința în fapte? Când vom înțelege că starea de bine dintr-o școală are legătură cu fiecare dintre noi, elevi, profesori, părinți, membri ai unei comunități? Dar să luăm lucrurile pe rând. Specialiștii spun

Citește articolul

Educația umanistă azi – idealuri și provocări

Conf.dr. Oana Chelaru-Murăruș Facultatea de Litere, Universitatea din București A defini sintetic umanismul este în sine o provocare, dată fiind densitatea conceptuală a termenului. De aceea nu voi aborda umanismul în sensul său larg, filosofic, ca mișcare ce așază omul plenipotent în centrul creației, nici în sensul său restrâns de disciplină umanistă (humaniores litterae) și

Citește articolul

Gamification în educație. Managementul clasei prin joc

Gamification, în contextul educațional, reprezintă practica de a utiliza elemente și tehnici de tip joc în contexte reale de non-joc, având ca scop creșterea angajamentului și motivarea elevilor și a studenților, captarea interesului lor pentru a continua învățarea și astfel, generând rezultate cu impact pozitiv în comportamentul lor de la clasă. Cu toate că jocurile,

Citește articolul

Întâlnirea de dimineață – minutele importante ale dimineții

La Aletheea, diminețile  încep cu zâmbete pe buze și cu multă voie bună. Elevi și profesori se pregătesc emoțional pentru întreaga zi în momentul primei întâlniri. Ce se întâmplă, de fapt, la întâlnirile de dimineață? Odată cu intrarea în sala de clasă, copiii se salută (cu salut normal sau cu unul inventat de ei) și

Citește articolul

Capacitatea de autoreglare: de la evaluare la antrenament – Partea a II-a

Antrenarea funcțiilor executive și a nivelului atențional se poate realiza de la vârste mici, cu condiția ca activitățile să fie pliate pe caracteristicile de dezvoltare fiziologică și psihologică a copilului. Tot mai multe și mai riguros documentate studii de specialitate din domeniul psihologiei dezvoltării sugerează eficiența tehnicilor de tip mindfulness pentru acest obiectiv. Considerată una

Citește articolul

Capacitatea de autoreglare: de la evaluare la antrenament – Partea I

În decursul existenței oricăruia dintre noi, am observat, fără îndoială, că funcționarea cognitivă, cea emoțională, respectiv socială sunt interconectate și într-o continuă interacțiune. Având acest postulat ca punct de plecare, nu putem să nu facem următoarea inferență: abilitățile de autoreglare par să contribuie din ce în ce mai mult la buna funcționare a celor trei

Citește articolul

Meditația de tip mindfulness și beneficiile sale

Definită drept conștientizarea propriei experiențe, pas cu pas, în absența oricărei intervenții a judecăților de valoare (bine sau rău), meditația de tip mindfulness tinde să devină din ce în ce mai populară datorită beneficiilor pe care pretinde că le aduce. Tehnica se referă la conștientizarea voluntară a propriilor gânduri, sentimente, senzații și comportamente, fără însă

Citește articolul