Menu

Blog

Părinte eficient

Perioada pe care o traversăm vine cu modificări semnificative în viețile noastre. Acestea pot genera uneori frică, neliniște, anxietate, stres. Modul în care facem față emoțiilor puternice depinde mult de particularitățile noastre individuale.  Ne dorim ca, prin rândurile de mai jos, să venim în întâmpinarea nevoilor dumneavoastră de a face față situațiilor stresante care ar

Citește articolul

Vrem o școală ca afară…

Episodul 2  Fericirea este binele pe care îl faci   Recent am citit un interviu al lui Horia-Roman Patapievici și mi-am regăsit gândurile în cuvintele lui: ,,Fericirea constă în capacitatea de a face binele, pur și simplu. E banal – s-a spus dintotdeauna’’. O dovadă care susține ideea exprimată de proiectul Aletheea de final de an 2019, despre care vă spuneam în primul episod

Citește articolul

Activități care stimulează cunoașterea senzorială

La Aletheea, în luna ianuarie activitățile de la clasa pregătitoare Iulia Hașdeu au încurajat descoperirea mediului înconjurător prin intermediul simțurilor. Pentru că învățarea autentică izvorăște din curiozitate, am avut în clasă, timp de câteva zile, un mulaj al corpului uman, iar cărțile despre simțuri și organe au fost și ele la îndemână, așteptând să fie

Citește articolul

La Aletheea, martie e luna iubirii!

E șase dimineața. Un grup mare pornește în alergare spre munte. Îmi place să alerg. Îmi place și băiatul acela subțirel. Ce-ar fi să mă iau după el? De fapt, să alerg pe lângă el… Deocamdată nu m-a băgat nimeni în seamă. Sunt cu toții oameni foarte ocupați: unii cu alergatul, alții cu organizatul, alții

Citește articolul

Despre Aletheea la emisiunea Art Cultura de la RFI

Fondatoarea școlii, Mona Musat și directorul educațional, Mihai Stamatescu au vorbit la RFI la emisiunea Art Cultura despre filosofia educațională unică a școlii construită pe curricula națională, pornind de la valorile clasice universale – Adevăr, Frumos, Bine și Libertate. Ei au explicat cum abordarea integrată, transdisciplinară a învățării conturează caracterul copiilor pentru a deveni adulți fericiți. Și

Citește articolul

Vrem o școală ca afară…

Episodul 1 Elevul, profesorul și mediul de învățare Da. Asta spun multe voci: Vrem o școală ca afară! Așa și? Cum traducem dorința în fapte? Când vom înțelege că starea de bine dintr-o școală are legătură cu fiecare dintre noi, elevi, profesori, părinți, membri ai unei comunități? Dar să luăm lucrurile pe rând. Specialiștii spun

Citește articolul

Educația umanistă azi – idealuri și provocări

Conf.dr. Oana Chelaru-Murăruș Facultatea de Litere, Universitatea din București A defini sintetic umanismul este în sine o provocare, dată fiind densitatea conceptuală a termenului. De aceea nu voi aborda umanismul în sensul său larg, filosofic, ca mișcare ce așază omul plenipotent în centrul creației, nici în sensul său restrâns de disciplină umanistă (humaniores litterae) și

Citește articolul

Gamification în educație. Managementul clasei prin joc

Gamification, în contextul educațional, reprezintă practica de a utiliza elemente și tehnici de tip joc în contexte reale de non-joc, având ca scop creșterea angajamentului și motivarea elevilor și a studenților, captarea interesului lor pentru a continua învățarea și astfel, generând rezultate cu impact pozitiv în comportamentul lor de la clasă. Cu toate că jocurile,

Citește articolul

Întâlnirea de dimineață – minutele importante ale dimineții

La Aletheea, diminețile  încep cu zâmbete pe buze și cu multă voie bună. Elevi și profesori se pregătesc emoțional pentru întreaga zi în momentul primei întâlniri. Ce se întâmplă, de fapt, la întâlnirile de dimineață? Odată cu intrarea în sala de clasă, copiii se salută (cu salut normal sau cu unul inventat de ei) și

Citește articolul

Capacitatea de autoreglare: de la evaluare la antrenament – Partea a II-a

Antrenarea funcțiilor executive și a nivelului atențional se poate realiza de la vârste mici, cu condiția ca activitățile să fie pliate pe caracteristicile de dezvoltare fiziologică și psihologică a copilului. Tot mai multe și mai riguros documentate studii de specialitate din domeniul psihologiei dezvoltării sugerează eficiența tehnicilor de tip mindfulness pentru acest obiectiv. Considerată una

Citește articolul