Menu

Blog

Proiect: Călătoriile lui Robin

Forme ale respectului în diferite zone ale lumii

Continuăm prezentarea proiectelor realizate în luna octombrie, la Aletheea, cu Călătoriile lui Robin.

Proiectul “Călătoriile lui Robin” a fost unul integrat; țintele au fost deschiderea apetitului pentru lectură, cunoașterea unor orașe din Europa, a unor personalități marcante care au trăit în aceste orașe și a unor evenimente din gastronomia locală.

Pentru că ne-am aflat sub umbrela Respectului, am pornit de la cunoașterea orașelor: Veneția, Londra, Paris. În urma lecturii celor trei cărți și pe parcursul derulării proiectului, copiii și-au dezvoltat atitudini pozitive față de sine și față de ceilalți: respect, stimă de sine, încredere în propriul potențial de reușită, responsabilitate, rigoare.

Frumusețea demersului a fost colaborarea dintre profesori, care au venit cu experiențe personale care să completeze lecturile citite: Adina Asandei, profesor de geografie și de limbi străine, Roxana Pîrvu, profesor de limba franceză și Peter Read, profesor de limba engleză nativ.

Activități de învățare: 

  • Lectura cărții “Călătoriile lui Robin la Londra”/ “Călătoriile lui Robin la Paris”/ “Călătoriile lui Robin la Veneția”, autori Ken și Angie Lake;
  • Prezentare susținută de către profesorii invitați despre Veneția, Paris, Londra – istorie, arhitectură, transport, gastronomie, bune maniere;
  • Alcătuire de fișe de documentare cu privire la subiectul proiectului, autor, subiectul cărții;
  • Abordarea unor teme din perspectivă integrată: Comunicare în limba română, Geografie, Educație civică, Arte plastice, Limbi străine, Dezvoltare personală;
  • Comunicare adecvată în diferite contexte de comunicare multiculturală.

Proiectul a îmbrăcat următoarele forme (la alegerea elevilor):

  • Planșă 3D;
  • Fișă de lectură;
  • Carte creată.

Copiii și-au prezentat proiectul și prin înregistrare video, pe care au trimis-o în comunitatea de părinți.

Articol scris de Florentina Pufan, profesor învățământ primar și membru al Departamentului de Design Educațional