Menu

Blog

Gestionarea eficientă a timpului

Dragi copii,

Acum, mai mult ca niciodată, trebuie să scoatem din buzunarul secret anumite abilități care să ne ajute să folosim timpul în favoarea noastră.

Pentru voi, în această perioadă, recomandările sunt:

  • Faceți un calendar de lucru pentru o săptămană, pe fiecare zi în parte (ca un orar); răspundeți la întrebările:
  • Care sunt sarcinile pe care le am de făcut?
  • Câte sarcini am de făcut?
  • Care este gradul de dificultate a sarcinilor?
  • Pentru fiecare zi, stabiliți prioritățile, adică ierarhizati sarcinile de lucru: știm că sunt sarcini/lecții online, dar și teme, fișe de rezolvat. Pentru aceasta, puteți face un calcul (de timp) pentru fiecare materie;
  • Pentru fiecare activitate/materie (exceptându-le pe cele online), stabiliți de cât timp aveți nevoie – țineți cont că aveți unele materii zilnice, altele doar săptămânale sau de câteva ori pe săptămână;
  • Scrieți-vă orarul zilnic pe o coală de hârtie pe care o lipiți undeva la vedere (dulap, ușă, oglindă, frigider) și în care să menționați orele aferente (ex: română 9.00-9.50, pauză 9.50-10.05 etc.);
  • Țineți-vă de programul stabilit!

Ponturi:

  • Folosiți timer-ul;
  • Împărțiți timpul astfel: 50 minute timp de lucru, 10-15 minute pauză;
  • În timpul pauzei, evitați ecranele; mai degrabă folosiți acest timp pentru hobby-urile voastre, uitați-vă pe fereastră, ieșiți în curte sau pe balcon, faceți puțină mișcare (în casă sau în curte);
  • După ce stabiliți gradul de dificultate a sarcinilor de lucru (în afara celor on-line), începeți cu cele mai grele, lăsându-le pe cele mai ușoare la final;
  • Faceți doar un singur lucru o dată (evitați să faceți mai multe lucruri în același timp, pentru că studiile spun că, atunci cand facem acest lucru, scade capacitatea noastră de atentie, acea sarcină ne va lua mai mult timp și vom obosi mai repede);
  • Creati-vă o rutină, un program zilnic: culcați-vă la aceeași oră seara (plus/minus maximum 10-15 minute) și nu foarte târziu, astfel încât să-i permiteți organismului să-și recapete echilibrul și treziți-vă la aceeași oră, dimineața;
  • Asigurați-vă că aveți o atmosferă de calm, propice învățării;
  • Este de preferat ca, acolo unde lucrați (camera voastră de lucru), să fie cât mai puțini stimuli care să vă distragă atenția;
  • Puteți crea un loc special pentru învățare (cu masă/birou, scaun și lumină);
  • Când simțiți că sunteti tensionați, faceti o pauză, faceți ceva plăcut, acordați-vă o recompensă.

Important:

  • Creați rutina unui program care să alterneze timpul de lucru cu pauzele (timpul de lucru să nu depășească 50 de minute și să luați pauzele cu regularitate, pentru a relaxa mintea și organismul);
  • Pe cât posibil, faceți mișcare (în casă sau în curte);
  • Nu uitati să zâmbiți și să vă păstrați simțul umorului!

Spor la lucru și să ne revedem cu bine cât mai curând!

Articol scris de Mirela Tiganas – Psiholog clinician specialist/psihoterapeut