Menu

Mesajul directorilor

Îi ajutăm pe copii să înțeleagă lumea și să își dorească să o schimbe în mai bine

Dacă ne-ați întreba ce este Aletheea, v-am răspunde: un loc prietenos în care adulți și copii construiesc cunoaștere, cu bucurie, împreună.

Dacă ne-ați întreba cine suntem noi, v-am răspunde:

  • suntem profesori cărora le pasă de educație și care au convingerea că bunăstarea unei națiuni depinde în cea mai mare măsură de calitatea sistemului educațional;
  • suntem o familie care a experimentat de-a lungul timpului activități însuflețite de Adevăr, Frumos, Bine, Libertate;
  • suntem o comunitate de învățare care crede că întrebările sunt mai importante decât răspunsurile iar cunoașterea și înțelegerea ar trebui să se nască din investigarea continuă a unor astfel de întrebări.

Dacă ne-ați întreba ce ne dorim, v-am răspunde: să-i ajutăm pe copii:

  • să se descopere și să descopere fețe ale frumosului, adevărului și binelui;
  • să fie liberi și demni;
  • să construiască relații de calitate;
  • să înțeleagă lumea, să trăiască prin această înțelegere și să vrea să o schimbe în mai bine;
  • să învețe să învețe și să-și orienteze viața în funcție de posibilitățile umane, inclusiv în funcție de cele la care nimeni nu s-a gândit înainte.

Și dacă ați mai vrea să ne întrebați orice, ne-am bucura să vă răspundem privindu-vă în ochi, aici în a doua noastră casă…

Daniela Stoicescu

Director educațional
ciclul primar

Mihai Stamatescu

Director educațional
ciclu gimnazial

Stimularea imaginaţiei, a creativităţii şi a inovaţiei reprezintă cheia educaţiei pentru viitor

Winston Churchill spunea că „ne modelăm instituţiile, pentru ca apoi acestea să ne modeleze pe noi.” Şcoala, în urmă cu un secol şi jumătate, a fost gândită ca o fabrică. Dacă un sistem industrial poate fi standardizat, mecanizat şi conceput astfel încât să se funcţioneze liniar, viaţa omului şi educaţia sa nu pot fi programate să se desfăşoare astfel.

Provocarea şcolilor de astăzi este aceasta: cum să remodelăm instituţia numită şcoală?

Primo: Nu profesorul este important în activitatea şcolară, ci elevul. În clasă profesorul predă, dar dacă elevul nu învaţă, înseamnă că educaţia nu s-a produs.

Secundo: Cineva a spus că ”viaţa nu este un exerciţiu academic”. În consecinţă, n-are sens să ne pregătim pentru asta.

Tertio: Se estimează că jumătate dintre elevii care intră acum în sistemul educaţional vor lucra în meserii care nu s-au inventat încă. Stimularea imaginaţiei, a creativităţii şi a inovaţiei reprezintă cheia educaţiei pentru viitor.

Quarto: Educaţia este un proces de învăţare personal. Scopul şcolii ar trebui să fie acela de a furniza instrumente şi resurse în vederea dezvoltării celor 4 C: gândire Critică, Comunicare, Colaborare şi Creativitate.

Quinto: Într-o şcoală adulţii nu trebuie să îndeplinească un rol de comandă şi control. Sancţiunea şi coerciţia pot duce doar la supunere, nu şi la libertate.