Menu

7 Ateliere Aletheea

sâmbătă, 25 mai 2019, 9:30–18:00
Ramada Bucharest Parc Hotel

7 ateliere în care să reflectăm asupra viitorului educației

Școala Aletheea propune elevilor şi părinţilor acestora practici educaţionale care au ca scop pregătirea copiilor pentru un viitor imprevizibil, complex, imediat, dar şi plin de promisiuni, speranţe şi vise.

Vă invităm să reflectăm împreună la următoarea provocare a viitorului: dacă scopul educaţiei, din neolitic și până astăzi, a fost pregătirea pentru roluri sociale şi formarea valorilor culturale și morale, care sunt rolurile sociale și valorile viitorului?

Invitați

Moderator

Ada Roseti

Doctorand în cadrul Universității București, fost Director de Programe al Discovery Europa Centrală și de Est

A studiat chimia, dar lucrează de mai bine de 25 de ani în mass-media. Este critic de film, redactor-șef și realizator de emisiuni TV și de radio. Experiența ultimilor ani, în care a fost directorul canalelor Discovery pentru Europa de sud-est, i-a arătat cât de importantă este mass media pentru a informa și inspira copiii, atunci când se gândesc la cariera lor viitoare.

Gazda evenimentului

Mihai Stamatescu

Director educațional ciclul gimnazial Școala Privată Aletheea, profesor de istorie

Citește mai mult

Alexandru Mironov

Scriitor și editor, revista „Știință și Tehnică”

Este scriitor și jurnalist în domeniul științei. A colaborat cu Televiziunea Română, unde a realizat emisiuni dedicate științei și „science fiction”-ului: „Știință și imaginație” și „Deschide cartea”. În prezent este senior editor la revistă „Ştiinţă şi Tehnică”.

Este autorul a peste 15 volume publicate în domeniul științei și a sute de articole în reviste de specialitate. În cadrul conferinței „7 Ateliere Aletheea” ne va prezenta o viziune personală a viitorului inspirată de programele Ministerului Viitorului din Emiratele Arabe.

Oana Chelaru–Murăruș

Conferențiar Facultatea de Litere, Universitatea București

Este conferenţiar doctor la Departamentul de lingvistică al Facultății de Litere, Universitatea din București și fost decan al facultății (2012-2016). Domeniile sale de interes sunt poetica, stilistica, retorica, analiza discursului și lingvistica aplicată. A publicat numeroase studii și articole în reviste de specialitate și volume colective, precum și câteva cărți ca autor principal sau în colaborare. Activitatea didactică și-a început-o în învățământul preuniversitar, unde a descoperit bucuria de a fi profesor.

Carmen Mușat

Profesor universitar la Universitatea București și redactor-șef la Revista Observator Cultural

Este profesor la Facultatea de Litere din cadrul Universităţii Bucureşti, scriitor și critic literar, precum și redactor-şef al revistei Observator cultural.

În 2017 și 2018 a făcut parte din juriul internațional care a decis câstigătorul premiului FIL pentru literatură în limba română. Subiectul propus pentru dezbatere este „Importanța umanioarelor în dezvoltarea spirituală a copilului”.

Anca Nedelcu

Profesor universitar doctor Facultatea de Psihologie și Științele Educației

Este profesor universitar doctor la Facultatea de Psihologie și Științele Educației, Universitatea din București. Are un portofoliu bogat în activități specifice domeniului educațional: cadru didactic, cercetător, manager de proiecte, consilier ministerial, consultant internațional. Este prodecan, responsabil cu managementul calității și relații internaționale, coordonator de doctorat în domeniul Științe ale Educației, co-director al Programului de studii masterale „Învățare, inovare și coaching în educație”. Împreună cu studenții săi a dezvoltat un blog academic pe probleme educaționale – Sucitoruldeminti.ro – structurat ca o metodă complementară de predare inovativă.

 

Ruxandra Manea

Fondator Educarium Kindergarten și cofondator și board member Aspire Teachers

A absolvit magna cum laude Facultatea de Științe Politice din cadrul Ewha Womans University, Coreea de Sud și a lucrat ca profesor colaborator la Universitatea București.

Ruxandra este pasionată de educație și dornică să contribuie la un nou standard în educație: un proces educațional personalizat, centrat pe nevoile copilului și care să îl ajute pe acesta să își atingă potențialul.

Robert Pufan

Channel Sales Executive, compania Microsoft

Și-a început cariera în IT ca profesor de informatică, unde preda cursuri opționale de IT&C, iar acum face parte din echipa de retail a Microsoft.

Echipa de retail are în portofoliu echipamentele preinstalate cu Windows 10, versiunile de Office pentru acasă și pentru companiile mici și mijlocii, și toată gama de periferice. În cadrul conferinței, Robert va face referire la felul prin care cele mai noi inovații din tehnologie pot fi aplicate în mediul educațional. În propriile sale cuvinte: „Rolul tehnologiei despre care discutăm în cadrul companiei este acela de a oferi fiecărei persoane sau companii de pe planetă oportunitatea de a realiza mai mult.”

Virgilius Teodorescu

Profesor matematică

Citește mai mult

John Riley

Profesor limba engleză

Citește mai mult

Bogdan Godja

Consiliere și orientare

Citește mai mult

Bianca Stîncan – Stănescu

Consiliere și orientare

Citește mai mult

Andreea Lazăr

Profesor limba engleză

Citește mai mult

Andreea Cotițosu

Profesor limba franceză

Citește mai mult

Aniela Mancaș

Profesor limba și literatura română

Citește mai mult

Florentina Vasile

Profesor pentru învățământul primar

Citește mai mult

Mădălina Nicolescu

Profesor pentru învățământul primar

Citește mai mult

De ce 7 Ateliere Aletheea?

7 culori ale curcubeului

7 zile în care Dumnezeu a creat lumea

7 pitici

7 ani de-acasă

7 minuni ale lumii

7 note muzicale

7 purici pe-un picior

Agenda

09:30–11:30 – Atelier „Un alt fel de educație pentru o altfel de generație”. Prezentări:

09:30–09:40
Ada Roseti și Mihai Stamatescu

09:40–09:55
Susținută de Carmen Mușat

09:55–10:10
Susținută de Oana Chelaru-Murăruș

10:10–10:30
Susținută de Alexandru Mironov

10:45–11:05
Susținută de Robert Pufan

11:05–11:20
Susținută de Ruxandra Manea

11:20–11:30
Prezentate de Ada Roseti

11:30–12:00 – Pauză de cafea

12:00–13:30 – Sesiune de ateliere:

Moderatori: profesor Virgilius Teodorescu și Adriana Manole – reprezentant Microsoft

Competența digitală, o abilitate esențială pentru elevi și profesori în secolul XXI, este una dintre cele 8 competențe cheie din cadrul european de învățare pe tot parcursul vieții (KCLL) și din Agenda digitală europeană. Utilizarea tehnologiei în mediul educațional presupune facilitarea proceselor de predare, învățare și evaluare, dezvoltarea competențelor digitale la clasă, dar și prezentarea și respectarea normelor de siguranță în mediul online. Avem la dispoziție în acest moment o multitudine de resurse digitale (conținut video, povești virtuale, infografice, postere educaționale, modele 3D) organizate în platforme sau aplicații educaționale. Ne propunem să explorăm împreună o parte din aceste ferestre spre școala viitorului, fără să uităm că tehnologia este menită să aducă oamenii împreună, să faciliteze creativitatea, spiritul civic și cel inovativ.

Moderatori: profesor John Riley și consilier educațional Bogdan Godja

Modelul Gamification design înseamnă o provocare pentru cadrele didactice în a-și regândi și reformula ”bagajul” de instrumente, metode, modele și resurse educaționale. Gamification design presupune și implică abilitățile creative ale elevilor, facilitând identificarea şi utilizarea inteligențelor multiple ale acestora; utilizează metode similare jocului pentru a consolida un sistem bazat pe recompensă, întărirea comportamentelor pozitive și dezvoltarea unor abilități esențiale secolului XXI: colaborare, adaptabilitate, gândire critică, autonomie în învățare; reprezintă un mijloc de control al activităților din clasă; aduce bună dispoziție în activitățile educaționale care integrează componenta ludică și munca în perechi, echipe etc.

Moderator: Oana Niculae – Country Leader Points of You™ România

„Educația ca inspirație” sau „Cum inspirăm la educație”? Oana Niculae vă propune un exercițiu de coaching având ca suport instrumentele și metodologia Points of You România, o explorare surprinzătoare și proactivă a subiectului propus. Plecând de la presupunerea dorinței de implicare a dascălilor prezenți în procesul educațional, aceștia sunt invitați să-și vizualizeze și să-și împuternicească prin acțiuni propriul aport, acea valoare unică pe care doar ei o pot aduce sistemului și, mai mult, valoarea adusă în creșterea calității morale și tehnice a micilor viitori adulți, cei pe care-i inspiră zilnic. Pe cine Inspir? Pe cine Educ? Care sunt micile acțiuni repetate care, o dată devenite obișnuite, se transformă în comportamente de calitate? Cum devin ele sursă de inspirație? Cum le putem educa? Cum transferăm dorința de valoare? Vă așteptăm să descoperim toate acestea împreună!

13:30–14:30 – Prânz

14:30–16:00 – Sesiune de ateliere:

Moderatori: consilier educațional Bianca Stîncan – Stănescu, profesori Andreea Lazăr și Andreea Cotițosu

Într-un sistem de învățământ care se axează pe latura informațională, partea emoțională este lăsată pe planul doi sau ajunge chiar să nu fie deloc accesată. În cadrul acestui atelier, ne propunem să vedem „partea plină a paharului” din perspectiva resurselor pe care fiecare dintre noi le are. Vă propunem abordarea subiectului din două puncte de vedere: cel al psihologului și cel al profesorului. Pe tot parcursul acestei întâlniri, vă invităm în universul educatorului de emoții, al profesorului ce se raportează la grup, dar și la individualitatea grupului, al profesorului „poveste”.

Emoțiile ÎMBOGĂȚESC. Acestea aduc plus valoare atât procesului educațional, cât și relației elev- profesor. Viața își continuă cursul dincolo de porțile instituțiilor de învățământ, iar noi ne dorim copii pregătiți pentru provocările ce vor urma. Cum putem fi alături de ei în acest demers? Cum dezvoltăm cunoașterea astfel încât ea să fie adaptată realității de mai târziu? Dar, mai ales, cum putem dezvolta inteligența emoțională? Sunt intrebări la care vă invităm să răspundem împreună.

Moderatori: profesori Aniela Mancaş şi Mihai Stamatescu

„Transdisciplinaritatea” priveşte – aşa cum indică prefixul «trans» – ceea ce se află în acelaşi timp şi între discipline, şi înăuntrul diverselor discipline, şi dincolo de orice disciplină.” (Basarab Nicolescu) Abordarea învăţării din perspectivă transdisciplinară are ca rezultat un model de cunoaştere unitară, globală, holistică. Cuvinte/sintagme-cheie implicate: diversitate, perspective multiple, gândire critică, gândire laterală. Proiectarea situaţiilor de învăţare transdiciplinară solicită un algoritm specific, iar modelul de evaluare utilizat propune criterii/grile de evaluare care implică apelul la valori, atitudini, emoţii, abilităţi hibride, competenţe anticipative, competenţe strategice etc.

Moderatori: profesori învățământ primar Florentina Vasile și Mădălina Nicolescu

Acest atelier este despre fiecare dintre noi; despre cum am putea să ne schimbăm modul de predare, despre deschidere și flexibilitate și nu în ultimul rând despre ascultarea nevoilor și dorințelor copiilor. Gândirea critică și creativă este o modalitate de a privi probleme sau situații dintr-o nouă perspectivă, un proces prin care dezvoltăm idei unice, elaborate, o calitate care influențează viața copiilor. Presupune un proces de gândire reflexiv și independent. Cuvinte cheie: reflecție, conexiune, identificare, argumentare, asociere, întrebări, păreri diferite, independență în gândire.

16:00–16:30 – Pauză de cafea

16:30–18:00 – Concluzii, întrebări și răspunsuri

Parteneri

Parteneri principali

Parteneri media

Galerie foto