Sâmbătă, 28 mai 2016, a avut loc prima conferință națională, cu participare internațională, pentru echipa Aletheea.  Puteti citi aici despre programul conferinței și atelierele care au avut loc. Au fost peste 140 de participanți din Oradea, Sibiu, Ploiești, Târgoviște, Potlogi, Ciocănești, Găești, Buzău, Slobozia, Ștefăneștii de Jos, Chitila, Brănești, Roșiorii de Vede, Buftea, Gura Șuții, Jilava, Cățelu-Glina, Cioranii de Jos, Petrești, Budești, Râmnicu Sărat, București.

Îi lăsăm pe participanți să vă povestească cum a fost – aveți mai jos poze generale de la conferință și feedback/poze pentru fiecare atelier în parte. Mulțumim tuturor pentru participare!

Atelierul de abilități noncognitive

  • Îmi doresc mai multe astfel de oportunități de învățare.
  • Am învățat jocuri de folosit la clasă.
  • Am învățat să mă joc contructiv cu elevii mei.
  • Mi-a plăcut filmulețul și discuțiile purtate pe marginea lui.
  • Voi fi mai atentă astfel încât să ofer feedback pozitiv.
  • Am învățat să ascult activ.
  • Am învățat cum să gestionez anumite situații neplăcute.
  • Am învățat să-mi depășesc limitele.

Atelierul de Muzică și mișcare

  • Am învățat cum să folosesc instrumentele muzicale la clasă.
  • Am învățat să îmbin cântarea vocală cu instrumentele muzicale și cu mișcarea în ritmul muzicii.
  • Materialele pregătite de organizatori m-au ajutat foarte mult în derularea activității și înțelegerea modalităților specifice de lucru.
  • Am învățat să ne adaptăm specificului concret al gândirii elevilor.
  • O abordare altfel, atractivă și eficientă a orelor de educație muzicală.
  • Muzica ar trebui să fie predată cu sufletul, așa cum a făcut formatoarea.
  • Copiii ar trebui să vină la orele de muzică cu plăcere și asta depinde doar de noi, profesorii.
  • Contează imaginația, îndrăzneala, voința de a face.
  • Felicitări! Astfel de activități/conferințe să fie organizate mai des.
  • Muzica este o artă a simțirii, armoniei și sufletului deschis. Asta ar trebui să-i învățăm pe copii.
  • Să-i fac pe copii să iubească orice gen de muzică.
  • Să mă joc cu copiii pentru a-i face să îndrăgească muzica.
  • Abordarea activității de muzică și mișcare poate fi și simplă, plăcută, eficientă, antrenantă, dacă o faci prin joc.
  • Că pot fi creativă la ora de muzică și, în același timp, să mă pliez și pe dorințele și nevoile copiilor.
  • Mă bucur și mă felicit că am ales să particip la O altfel de conferință
  • Am învățat să-i antrenez pe copii să asculte muzică și să danseze pe muzică.

Atelierul Rolul organizatorilor grafici în procesul de predare-învățare-evaluare

  • Am învățat cum să le dezvolt elevilor gândirea critică.
  • Am învățat utilitatea organizatorilor grafici.
  • Am aflat etapele realizării organizatorilor 3 D.
  • Am învățat criteriile de evaluare pentru organizatorii grafici.
  • Jocul este cheia învățării pentru copii.
  • Este important să fii creativ.

Atelierul Învățarea prin cooperare

  • Am învățat metode/tehnici diferite de lucru cu grupul.
  • Trebuie să învățăm în permanență să ne adaptăm în folosul elevilor.
  • Am învățat să facilitez lucrul în echipă.
  • Atunci când cooperăm, ne dezvoltăm noi înșine.
  • Împreună învățăm mai bine și mai ușor.
  • Dacă un copil nu vorbește, nu înseamnă că nu poate învăța.
  • Un adevărat profesionist produce învățarea.
  • Am învățat cum să lucrez cu elevii care au probleme de integrare.
  • Am descoperit principiile învățării prin cooperare și stadiile de formare a unei deprinderi.
  • Metoda 2 și apoi Eu (ai întrebat mai întâi doi colegi? abia apoi îți voi răspunde eu, dacă nu știi răspunsul).
  • Am învățat să diferențiez mai repede specificul fiecărui tip de interacțiune.
  • Copiii trebuie învățați să fie cooperanți și să își respecte rolurile și responsabilitățile.
  • Cooperarea este baza învățării.
  • Reconectarea cu perspectiva unui copil.

Atelierul Arte vizuale și abilități practice

  • Cel mai valoros lucru pe care l-am învățat este tehnica Iris folding.
  • Am învățat să creez compoziții cu linii și puncte (legătura dintre ele).
  • Mi s-a părut interesantă tehnica linogravurii.
  • Am învățat să fac o copertă folosin material textil.
  • Trebuie să învăț să-i surprind pe copii și să le captez atenția.
  • Relaxare, armonie, culoare, creativitate, îndemânare.
  • Am învățat să creez pentru a mă destinde.
  • Util și frumos deopotrivă!

Atelierul Provocarea lecturii

  • În fiecare zi învățăm.
  • Lectura este cea mai bună cale de învățare.
  • Folosind altfel de metode, puțini vor fi copiii care nu vor dori să citească.
  • Am învățat ce înseamnă lectură activă.
  • Am descoperit că există și alte modalități de a aborda textele.
  • Toleranță, empatie, strategie, lucru în echipă, descoperirea sinelui, nevoile fiecăruia.
  • Am învățat să privesc dincolo de aparențe.
  • Relația profesor-elev stă în capacitatea de a observa calități și a ignora părerile care stau în calea devenirii.
  • Dacă elevul nu înțelege că tu îl vezi și crezi în el, legătura profesor-elev dispare.
  • O abordare altfel este mult mai interactivă, mai incitantă pentru toată lumea, cu rezultate de lungă durată.
  • Am învățat analiza textului cu creionul în mână, lansarea provocărilor și raportarea permanentă la elev și nevoile lui.
  • Dacă vrei, poți!
  • Stimularea imaginației copiilor este esențială.

Atelierul Project learning

  • Tehnologia poate și ar trebui să fie parte integrantă din oră.
  • Am învățat să editez înregistrări vedeo.
  • Am aflat de unde pot să mă documentez (site-uri utile).
  • Cel mai important lucru în activitatea mea este să-i ajut pe elevi să-și folosească imaginația.
  • Am învățat cum se realizează un film.
  • Interacțiunea în grup; prezentarea unui proiect.
  • Un proiect poate fi făcut cu pasiune, idei și multă imaginație.

Atelierul Învățarea prin joc

  • Lucrurile simple nu sunt așa simple precum par.
  • Am învățat despre importanța jocului și despre posibilitatea valorificării oricărui tip de material pentru a atinge un scop.
  • Mi-am reamintit să mă joc.
  • Multe obiecte aparent lipsite de importanță pot fi folosite într-o multitudine de împrejurări.
  • Jocuri aparent banale au un efect miraculos în educarea copiilor.
  • Pot transforma totul într-o poveste.
  • Orice lucru valoros are la bază simplitatea.
  • Este bine să transmitem cunoștințele în mod concret, prin lucruri care au legătură cu realitatea.
  • Învățarea prin intermediul unei povești, dezvoltarea creativității și a gândirii, deducție logică prin acțiune cu obiecte, canale diferite de comunicare cu elevii din clasă etc.
  • Un atelier minunat în care am învățat foarte multe aspecte practice de predare atractivă și eficientă, prin intermediul jocului.
  • Felicitări organizatorilor pentru ideea interesantă a Conferinței.
  • Sper să vin cu drag în fiecare an la această Conferință.
  • Din lucruri mărunte putem învăța lecții importante.
  • Utilitatea jocului în învățarea felului în care ne exprimăm emoțiile.

Atelierul Educație outdoor

  • Curajul și încrederea în sine sunt importante.
  • Am descoperit lucruri noi despre mine.
  • Am învățat să adaptez jocurile scopului propus.
  • Activitate instructiv-educativă de excepție!
  • Activitatea outdoor încurajează lucrurl în echipă și ieșirea din zona de confort.
  • Putem produce învățare prin joc foarte ușor.
  • La jocurile vechi se pot adăuga elemente noi.
  • Felicitări pentru starea de bucurie transmisă!
  • Extraordinar! M-am simțit copil.
  • A trecut prea repede timpul. M-ați încărcat cu energie pozitivă și cu o mie de idei.
  • A fost un atelier interesant care poate fi replicat în toate școlile.
  • Atunci când faci cu plăcere, deschidere și sinceritate ceea ce faci, totul îți iese minunat.
  • Practic, eficient, stimulativ!
Comments are closed.