Cum a fost la conferința “O educație altfel pentru o generație altfel”, ediția a II-a | Aletheea - Scoala privata
Menu

Blog

Cum a fost la conferința “O educație altfel pentru o generație altfel”, ediția a II-a

Conferința națională “O educație altfel pentru o generație altfel”, organizată de Casa Corpului Didactic în colaborare cu Aletheea, a reunit în cadrul celei de-a doua ediții peste 150 de cadre didactice preocupate de dezvoltarea durabilă în educație. Cele 10 ateliere în care au luat naștere idei și stări la superlativ au asigurat succesul evenimentului pe care dorim să-l transformăm într-o tradiție anuală, împreună cu partenerii noștri de nădejde de la CCD.

Ne-a bucurat să vedem cât de mulți profesori valoroși au acceptat invitația noastră de a explora concepte educaționale de actualitate în cadrul atelierelor practice pe care le-am găzduit sâmbătă, 20 mai, la școală. Unii dintre aceștia au vrut să ia acasă întreaga echipă Aletheea, ceea ce nu poate decât să ne bucure.

Am avut alături participanți din mai multe zone ale țării, din localități precum Sibiu, Titu, Zlatna, Radășeni, Ploiești, Năvodari, Reghin, Constanța, Focșani, Vidra, Roșia Montană, Buzău, Alba, Cioranii de Jos, Budești, Râmnicu Sărat și București, cărora le mulțumim atât pentru efortul depus pentru a participa la eveniment, cât și pentru entuziasmul și implicarea lor pe tot parcursul conferinței.

Iată cum s-a desfășurat, pe scurt, ziua dedicată metodelor de predare altfel, pentru o generație altfel!

Educație cu sens

Deschiderea în plen nu a fost obișnuită, ci plină de surprize pentru participanți. Împreună cu partenerii noștri de la Casa Corpului Didactic din București, am pregătit o vânătoare de comori educaționale, menită să exploreze țintele educaționale urmărite în proiectele realizate de elevii Școlii Aletheea.

Cadrele didactice, împărțite pe grupe, au vizitat panourile școlii și au încercat să descifreze semnificațiile proiectelor concepute de copii și ținta educațională urmărită de profesori, în contextul unității tematice în jurul căreia au fost gândite. Concluziile au fost valoroase și inspiraționale.

IMG_2647

Impresii și gânduri de la ateliere

După încheierea vânătorii de comori educaționale, am dat startul celor 10 ateliere practice susținute în două sesiuni. Spre încântarea noastră, ele și-au atins obiectivele, iar acest lucru reiese din impresiile și gândurile împărtășite de participanți. Vă invităm să le citiți mai jos!

Beading – Prof. pentru învățământul primar Mădălina Nicolescu, Școala Aletheea, București

Ce s-a întâmplat:

Atelierul de beading (mărgelit) îmbină creativitatea cu tehnica specifică acestui meşteşug. Folosit foarte des în trecut, dar care a revenit în ultimul timp printre îndeletnicirile noastre, beadingul este o terapie, o modalitate de ocupare a timpului liber și un hobby pentru pasionații de artă și frumos. Copiii sunt foarte atrași de acest meșteșug, își însușesc repede toate tehnicile de lucru, realizând obiecte unice, spectaculoase, pline de inventivitate și culoare.

Ce au spus participanții:

  • Mi-a plăcut tot la acest atelier: prezentarea, căldura cu care am fost consiliate și îndrumate.

  • Mi-a plăcut atmosfera, totul a fost minunat. Mărgelitul ne ajută să fim creativi și să ne menținem tradițiile.

  • Am învățat să realizez o brățară superbă, să am răbdare și am aflat ce lucruri excepționale se pot face cu puține materiale.

  • Am învățat o tehnică nouă pe care o pot aplica la clasă și, bineînțeles, să fac podoabe din mărgele. Felicitări!

  • Mi-a plăcut atitudinea formatorului și am învățat că, pentru realizarea acestor podoabe, este nevoie de răbdare, atenție, muncă și dragoste.

IMG_2876

„De Crăciun ne-am luat raţia de libertate”– Mihai Stamatescu, director educațional ciclul gimnazial Școala Aletheea, București

Ce s-a întâmplat:

Profesorii de istorie din învăţământul primar au fost familiarizați cu programa școlară de istorie pentru clasa a IV-a prin realizarea unor exerciții de asumare a libertăţii profesorului în proiectarea didactică a orelor de istorie și prin prezentarea unor metode interactive de predare – învăţare a istoriei la clasa a IV-a.

Ce au spus participanții:

  • Mi-a plăcut foarte mult capacitatea formatorului de a stârni gândirea critică.

  • Am învățat că istoria poate fi și altceva decât acea enumerare de evenimente, fapte și date scrise în manuale; voi pune mai mare accent pe libertate – atât a mea, cât și a elevilor mei. Mulțumiri!

  • Sunt extrem de încântată de acest atelier, plec mai bogată sufletește, dornică de a aplica ceea ce am auzit, vizionat, trecut prin filtrul personal. Felicitări!

  • Am învățat despre gândirea critică, libertate, iubirea pentru oameni, adaptarea cunoștințelor pentru orice nivel de vârstă, emoții, interdisciplinaritate, inteligență emoțională și, mai ales, despre faptul că istoria este a oamenilor pentru oameni;

  • M-au impresionat valorile promovate în această școală și am învățat că istoria poate fi abordată pornind de la EMOȚIE. Excelent!

IMG_2794

„Lectură și scriere critică” – prof. drd. limba și literatura română Aniela Mancaș, Școala Aletheea, București

Ce s-a întâmplat:

Atelierul s-a adresat tuturor celor interesați de abordarea interogativă a textelor literare și nonliterare.  Activitățile propuse au presupus folosirea unor tehnici și strategii din domeniul gândirii critice, precum organizatori grafici, analogii sau tehnici interactive.

Ce au spus participanții:

  • M-am simțit provocată, deoarece am lucrat interdisciplinar. Am ieșit din zona de confort și tiparele învățate în cadrul academic. Ar fi minunat dacă mai mulți profesori ar beneficia de astfel de ateliere.

  • Pentru formator – ai fost minunată, nu te schimba niciodată!

  • Pentru formator – ești un profesor minunat și îți doresc să-ți păstrezi cugetul la fel de proaspăt. Mulțumesc pentru activitatea de azi!

  • M-am simțit minunat, deoarece am aflat lucruri deosebite. Când organizați următoarea conferință?

  • Voi aborda cu mai multă atenție textele literare și voi propune copiilor texte cât mai variate. Mulțumesc pentru activitate!

IMG_2787

„Gamification in the Classroom” – prof. limba engleză și științe John Riley, Școala Aletheea, București

Ce s-a întâmplat:

Profesorul John Riley a inspirat participanții în folosirea unor mecanisme împrumutate din lumea jocurilor, pentru a folosi la clasă un sistem bazat pe recompense care încurajează comportamentele pozitive și antrenează intens aptitudinile necesare în secolul XXI – colaborarea, gândirea critică și independența.

Ce au spus participanții:

  • Mi-au plăcut modurile diferite de a prezenta același subiect/idee.

  • Mi-au plăcut formatorii, noutatea temei, exemplificarea și atmosfera.

  • Extrem de interesante exemplele și conceptul. Felicitări!

  • Foarte bine făcut atelierul! Mi-au plăcut dinamica, implicarea participanților și ideea inovatoare.

IMG_2830

Abilitățile non-cognitive și învățarea – cinci elemente cheie pentru o pedagogie a echilibrului  – prof. dr. Magda Balica, Institutul de Științe ale Educației, București

Ce s-a întâmplat:

Participanții au explorat lumea abilităților noncongnitive și a rolului acestora în învățare, printr-o  participare deschisă și interactivă, în care fiecare participant acționează, simte, analizează și apoi notează cele învățate sau descoperite într-un jurnal personal.

Ce au spus participanții:

  • M-a învățat să mă descopăr pe mine și să fiu luptătoare. Superb!

  • Am învățat strategii care se pot folosi în orice domeniu, în rezolvarea oricărei probleme. Creearea unui spațiu personal este un lucru indispensabil reușitei școlare.

  • Un curs inspirational, ce m-a ajutat să mă cunosc mai bine să ce să urmăresc în dezvoltarea personală.

  • Felicitări! A fost o experiență minunată despre cunoaștere. M-am simțit relaxată, creativă și am simțit foarte multă bucurie. Mintea mea a zburat, s-a conectat cu ceea ce fac zi de zi și cu ceea ce pot îmbunătăți în viață. Mulțumesc!

IMG_2771

„Profesorul inteligent emoțional – educăm conștient” – director educațional pentru ciclul primar Daniela Stoicescu și consilier educațional Bogdan Godja, Școala Aletheea, București

Ce s-a întâmplat:

Cadrele didactice, consilierii școlari și alți specialiști în educație au găsit răspunsul întrebărilor care îi ajută să înțeleagă ce înseamnă să fii un profesor inteligent cu adevărat, prin propria educare și dezvoltare personală pe coordonatele comunicării intrapersonale și interpersonale.

Ce au spus participanții:

  • Energizare-reinventare-experiență-emoție. Cu această concluzie plec de aici, realizând cât de multe lucruri mai au de înțeles profesorii din ziua de azi.

  • Astăzi, voi ați pus o sămânță bună într-un ”pământ bun”. Mă voi strădui chiar din prima zi cu elevii să pun în practică lucrurile înțelese și primite de aici. Apoi, pe parcurs o să vă trimit poze cu florile ”copacului” meu care este în creștere, o să vă trimit multe poze și gânduri bune, indiferent de anotimp. Mulțumesc din suflet celor doi formatori, a fost extraordinar!

  • Apreciez această experiență transmisă din suflet, cu mult profesionalism. Nu am remarcat niciun moment vreo autosuficiență la cei doi traineri, ci multă dedicare și mai ales pasiune pentru această profesie de educator. Un mesaj împărtășit cu pasiune și bucurie!

  • Vă mulțumesc pentru mesajul transmis și pentru resursele cu care plec de aici, care de altfel îmi vor fi de folos în activitatea mea didactică și managerială. Mulțumiri, cu recunoștință!

IMG_2677

„Alfabetul altfel – Ce ne învață azi litera  …. ?” – Prof. pentru învățământul primar Grațiela Bălcescu, prof. de educație plastică Cristina Rizea, Școala Aletheea, București

Ce s-a întâmplat:

Atelierul a propus o abordare altfel a predării/intuirii, printr-un design altfel al alfabetului limbii române, însoțit de exemple de activități de învățare care conduc școlarul mic către o explorare interdisciplinară a realității înconjurătoare.

Ce au spus participanții:

  • Mi-a plăcut cel mai mult plăcerea descoperirii artistului alături de dascăl.

  • Idei foarte bune pe care le putem pune în practică la clasă, oameni frumoși și informații benefice pentru formarea unor profesioniști.

  • Diversitate, liberă exprimare, originalitate. Felicitări!

  • Am descoperit tehnici și strategii din domeniul gândirii critice, tehnici interactive, o abordare diferită în predarea alfabetului în școală.

  • Activitatea practică a fost interesantă, formatorii bine pregătiți, m-am simțit bine și am aflat multe informații interesante. Îmi doresc să revin!

IMG_2897

“Managementul comportamental al clasei de elevi” – Ana Maria Pîsla și Roxana Elena Țuicu, psihologi în cadrul Asociației de Intervenție Terapeutică pentru Copil și Familie “Activity”

Ce s-a întâmplat:

Modul în care realizăm o intervenţie comportamentală în mediul şcolar a fost subiectul acestei prezentări. În cadrul ei, s-au atins concepte precum: disciplinare, operaţionalizarea problemei, metode de evaluare a comportamentului, analiza funcţională, strategii de gestionare a comportamentului.

Ce au spus participanții:

  • Am apreciat profesionalismul și noutatea. Felicitări!

  • Am plecat cu soluții aplicabile, prezentarea formatorilor a fost deosebită, iar joculețele au fost foarte interesante, ca modalități de rezolvare a situațiilor de criză la clasă.

  • Mi-au plăcut prezentarea, experiența trăită și oamenii pe care i-am cunoscut!

IMG_2731

Dezvoltarea abilităților emoționale – aplicabilitate în clasa de elevi” – psiholog consilier educațional Bianca Stănescu, Școala Aletheea, București

Ce s-a întâmplat:

Modalitatea în care putem dezvolta abilitățile emoționale ale copiilor în cadrul școlii a fost subiectul acestei prezentări. S-au dezbătut pe larg concepte precum: emoții, abilități emoționale, autoreglare emoțională, invalidare și validare emoțională.

Ce au spus participanții:

  • Am apreciat activitățile practice și situațiile de învățare diverse; a fost un curs foarte interesant și de real folos, susținut de un formator cu abilități excelente de comunicare și de relaționare.

  • A fost un microclimat propice pentru a afla lucruri noi, cu explicații foarte bine alese și ușor de asimilat.

  • A fost un curs interesat, bine organizat, cu explicații detaliate și soluții inovatoare în rezolvarea conflictelor.

  • Atmosferă caldă, calmă. Profesor minunat, cooperare și empatizare.

IMG_2709

Muzică și mișcare – prof. dr. Anca Ilea, Sibiu, prof. Școlii Aletheea Bianca Presiceanu și Andrei Lăzăroiu

  • Un curs de excepție, cu oameni minunați, care mi-au înfrumusețat ziua, dar și zilele următoare!

  • Elemente teoretice prezentate foarte simplu pentru a fi aplicate. Excelent, la superlativ!

  • Un atelier de mare utilitate pentru noi, care trebuie să ne jucăm mereu cu copiii pentru a-i face să iubească școala.

  • Mi-a plăcut îmbinarea armonioasă între muzică și instrumente. Foarte frumos și atractiv.

  • Ne vom revedea și la anul? Sunteți minunați!

  • Prin muzică se schimbă starea oamenilor și se modelează suflete. Mulțumiri și respect!

  • Am lua acasă toată echipa Aletheea. Se poate? Acum?

IMG_2938

Vezi toată Galeria Foto aici!

Pe anul viitor!

Citește și:

Cum a fost la prima conferință Aletheea


« Inapoi la blog